Robert Meisner

Robert Meisner

Awanser Team at Catch IT
Robert jest przedsiębiorcą, pasjonuje się nowymi technologiami.
Interesuje się rozwojem osobistym, robotyką i tworzeniem oprogramowania.
Ukończył Polsko-Japońską Wyższą Szkołę Technik Komputerowych i pracuje jako Menedżer Projektów.
Robert Meisner

Gdzie szukać pracy zdalnej?


Nie musisz szukać daleko. Awanser to platforma pracy zdalnej, dzięki której możesz zacząć zarabiać od zaraz. Sprawdź się w takich zawodach jak sprzedawca kredytów, ubezpieczeń, energii lub oprogramowania. Wszystko na prostych i transparentnych warunkach.
Wejdź na https://biuro.awanser.pl i sprawdź jak odnajdziesz się w roli swojego szefa.

Praca zdalna wymaga determinacji, umiejętności organizacji czasu oraz wytrwałości. Jak być jednocześnie szefem i pracownikiem? Jak realizować swoje marzenia pracując zdalnie z domu i samemu wyznaczając sobie zadania?

Te kilka porad może Ci otworzyć drzwi do niezależności finansowej przy zachowaniu pełnej wolności w podejmowaniu decyzji zawodowych.

Pracując z domu oszczędzasz: na biletach, paliwie, jedzeniu, odzieży itp. Możesz również spróbować opieki nad dzieckiem przy jednoczesnej aktywności zawodowej tym samym oszczędzając na opiekunce.

Czy praca zdalna jest dla wszystkich?

Ten rodzaj pracy jest wyjątkowo popularny wśród osób wykonujących tzw. wolne zawody: programistów, architektów, grafików.

Do pracy zdalnej także czasem skłania nas sytuacja życiowa. Przyszłe mamy, studenci to także osoby, dla których praca z domu jest często jedynym rozwiązaniem. Firmy zatrudniające mamy wracające z urlopu macierzyńskiego (lub ojców z tacierzyńskiego) mogą wesprzeć swoich pracowników pozwalając im na pracę z domu przynajmniej kilka dni w tygodniu.

Praca zdalna w innych zawodach, dotychczas postrzeganych, jako typowo biurowe, dzięki rozwojowi technologii staje się także coraz bardziej popularna.  Pod koniec tego wpisu znajdziesz listę zaskakujących zawodów, w których możesz od zaraz rozpocząć zdalną pracę.

Tak, praca z domu jest dla każdego jednak jest bardziej wymagająca od typowej pracy biurowej. Konieczne jest, oprócz pracowitości, także skuteczne wyznaczania sobie celów, nastawienia na efekty i umiejętność organizacji pracy.

Motywuj się

Bez wspierającego Cię szefa oraz zgranego zespołu przychodzą czasem momenty zwątpienia. Szczególnie trudne są początki. Przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka, więc jeśli dotychczas pracowałeś w biurze, a Twoje zadania były jasno określone przez szefa, nowa „zdalna” rzeczywistość może być naprawdę męcząca.

Wybierz sobie nagrodę za zrealizowanie planu. Na przykład,  gdy skończysz z sukcesem dane zlecenie lub zadanie, obejrzyj sobie odcinek ulubionego serialu.

Skoncentruj się

Koncentracja i rezygnacja z rozpraszaczy jest kluczowa. Główne rozpraszacze to:

Bałagan. Zorganizuj foldery dla e-maili w kategorie. Utrzymuj porządek na pulpicie komputera, najlepiej usuń wszystkie niepotrzebne w pracy ikony. Wyrzucaj niepotrzebne materiały.

Telewizor. Oglądasz telewizję, albo pracujesz – tych dwóch czynności łączyć nie wolno. Telewizor to wróg zdalnej pracy z domu. Włączony w tle telewizor obniży Twoją koncentrację w momentach, gdy potrzebujesz jej najbardziej. Nie wypoczniesz, ani efektywnie nie popracujesz.

Hałas. Jeśli w Twoim mieszkaniu słychać odgłosy ulicy, miauczenie kochanego kota, pytania i wuagi Twojego partnera musisz się od nich odizolować. Dobre słuchawki, ulubiona relaksująca muzyka (nie za głośno!) to Twoja tarcza przed otoczeniem.

Przerwy w pracy. Oprócz obowiązkowej, co godzinnej krótkiej przerwy, nie pozwalaj na oderwanie swojej uwagi od poszczególnych zadań. Często 5 minut rozmowy telefonicznej może wybić Cię z rytmu na kolejne 30 min. Ustal godziny przyjmowania interesantów i nie odbieraj wszystkich telefonów (pamiętaj, jednak, aby oddzwonić w wolnej chwili).

Planuj

Proces planowania to temat, który z pewnością poruszę w przyszłych postach. Jednak już teraz możesz zapoznać się z narzędziami wspierającymi planowanie i realizację zadań. Poniżej kilka moich ulubionych narzędzi, bez których praca zdalna byłaby trudna. Niestety dla osób niewładających językiem angielskim korzystanie z nich może być utrudnione. Jeśli używacie dobrych polskich narzędzi, koniecznie napiszcie w komentarzach.

Jednym z moich ulubionych narzędzi jest Trello. Prosta, intuicyjna aplikacja pozwalają na ewidencję zadań do wykonania, wykonanych oraz w trakcie.

http://trello.com

Drugim jest dodatek do przeglądarki Chrome. Todoist jest wiodącym narzędziem online poprawiającym produktywność. Ludzie za pomocą tego narzędzia utworzyli miliony list zadań todo.

https://chrome.google.com/webstore/detail/todoist-to-do-list-and-ta/jldhpllghnbhlbpcmnajkpdmadaolakh

Nie pracuj w łóżku

Twój mózg uczy się cały czas i szybko zacznie kojarzyć łózko ze stresem, zmęczeniem i pracą. Jeśli chcesz się wysypiać pracuj przy biurku, a w łóżku rób tylko rzeczy, do których zostało ono zaprojektowane.